serwis elektroniki  
 
 

Elektronika

Forum dyskusyjne dla elektronik i użytkowników sprzętu Audio Video
Obecny czas: Czw Kwi 18, 2024 4:14 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 2 godziny




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Czyszczenie coolerów sprężonym powietrzem
PostWysłany: Pon Maj 04, 2009 6:34 pm 
Offline
Member
Member

Dołączenie: Wto Maj 27, 2008 9:52 pm
Postów: 52
Witam, wiatraczki mi głośno chodzą (na karcie graficznej i na procesorze). Kartę graficzną dałem do przeczyszczenia sprężonym powietrzem i jest lepiej. Ale wiatrak na procesorze chciałbym sam przeczyścić sprężonym powietrzem i tu mam pytanie: czy mogę to zrobić bez jego zdejmowania z gniazda i z płyty głównej? Kurz i sprężone powietrze nie uszkodzi innych elementów? Jestem zielony jeżeli chodzi o chłodzenie dlatego proszę o poradę. Aha i z tą kartą graficzną to była taka historia że jak włączałem jakąś grę 3D, to stopniowo obroty wiatraczka na karcie graficznej rosły (a tym samym hałas), czym to jest spowodowane? Wydaje mi się, że zakurzeniem coolera i radiatora, bo kiedyś miałem to samo, dałem kartę do przeczyszczenia i przez jakiś czas było dobrze, ale ostatnio znowu się zaczęło, i dzisiaj znowu dałem do przeczyszczenia ale cooler na CPU chciałbym sam przeczyścić i dlatego prosiłbym najlepiej o jakiś tutorial, jakie sprężone powietrze kupić, jak używać, czy demontować wiatraczek z radiatorem z CPU ? (chciałbym bez demontażu). Co powoduje, że coolery wydzielają więcej hałasu w czasie grania?

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Profil  
 

elektronika



 Temat postu: Re: Czyszczenie coolerów sprężonym powietrzem
PostWysłany: Wto Maj 05, 2009 1:31 pm 
Offline
Senior Member
Senior Member
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lis 13, 2007 9:41 pm
Postów: 114
Miejscowość: Kościerzyna