Witam, Czy ktoś z użytkowników tej strony wie czy można naprawić albo wykonać update protokołu HDCP zainstalowanego w TV LCD do nowszej wersji (ew. inaczej rozwiązać poniższy problem)? Pod koniec 2005 r. kupiłem LCD JVC LT-32S60BU (a więc gwarancja już upłynęła). Jest to TV opatrzony znaczkiem HD Ready a więc ma zaimplementowany standard HDCP. I rzeczywiście, po podłączeniu kablem HDMI nBOX recordera oglądałem programy HD zarówno TV jak i VOD (z niewielkimi problemami z fonią ale rozwiązałem je puszczając dźwięk przez kino domowe). W pewnym momencie to się skończyło, TV przestał pokazywać cokolwiek (nawet w SD) oprócz komunikatu "błąd HDCP". Pomogło dopiero przełączenie się na kabel component. Sprawa powtórzyła się z dekoderem cyfrowym UPC: połączenie kablem HDMI działało ale przestało (zielony ekran, nie pojawia się nawet żadne menu) gdy w ub. tyg. UPC zrobiło zdalny upgrade oprogramowania dekoderów i jednocześnie włączyło obsługę HDCP w wersji 1.3. Kanały UPC mogę nadal oglądać przez kabel scart ale oczywiście tylko w SD. Dodam jeszcze, że jak pożyczyłem od kolegi odtwarzacz Blue-Ray to przez kabel HDMI mój TV nic nie pokazywał. Na podstawie powyższego podejrzewam, że albo w moim TV zepsuł się HDCP albo ma on starą wersję HDCP (moment kupna TV przypada na początek tej technologii), która nie współpracuje z nowszymi urządzeniami.
Żeby uprzedzić ew. pytania, informuję, że próbowałem różnych kabli, wzywałem techników z UPC i dzwoniłem na infolinię nTV. Dekodery są OK, bo jak podłączam monitor komputerowy kupiony w tym roku, to wszystko jest OK. Teoretycznie możliwe jest, że zepsuło się samo gniazdo HDMI ale powyższy przebieg wypadków raczej to chyba wyklucza. Dlatego proszę o pomoc zanim pojadę z tym TV do serwisu JVC. Dzwoniłem już do nich ale nie spotkały się wcześniej z tym problemem i nie potrafiły nic powiedzieć nt HDCP.
|